Ігри на уроках музики



                                                    Вірю -  не вірю.
   Таку гру можна використати в будь-якій темі. Її можуть проводити як учитель, так і діти, об’єднанні в групи між собою.
    Складаються питання і зачитуються в класі. Кожне запитання починається словами: «Чи вірите ви, що…?». Учні погоджуються, або ні. Кожну відповідь треба обґрунтувати, або виправити помилку.
   Приклад.
-        Чи вірите ви, що у Бетховена є симфонія№2 «Богатирська»?
-        Чи вірите ви, що лібрето – це літературний текст опери?


.                                                                                                     Музичне доміно.
  Учні об’єднані в групи. Кожній з груп пропонують аркуші, на яких записано 12 фраз, які не мають закінчення. На інших аркушах –  їх закінчення. Необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз. 
 Приклад.
1.    Вокаліз – це музичний твір для виконання…(голосом без слів).
2.    Лібрето – літературний текст …(опери).
3.    Оркестровий вступ до опери, балету тощо називається…
(увертюрою).
4.    В фіналі Другої симфонії П.І.Чайковського використана українська народна пісня…(«Журавель»).
5.    Славетний український композитор С.С.Гулак-Артемовський був ще й чудовим… (актором, співаком).
6.    Квартет – це музичний твір для… (4-х виконавців).
7.    Йохим, один з героїв повісті «Сліпий музикант», співав пісню… («Ой, там на горі та й женці жнуть»).
8.          В оповіданні «Старий кухар» згадується музичний інструмент під назвою… (клавесин).
9.    Німа гра акторів в балеті, яка складається з виразних жестів і міміки називається…(пантомімою).
10.                    В інтродукції до опери М.Лисенка «Тарас Бульба» використана пісня… ( «Засвистали козаченьки»).
11.                    Пісню «Засвистали козаченьки» склала відома українська піснярка… (М.Чурай).
12.                    Великий музичний твір, що складається з кількох частин і створений для виконання хором, солістами та симфонічним оркестром називається…(кантатою).


                                        М’яч із термінами.
      Гра дозволяє засвоїти, повторити музичні терміни. Її можна  
 використовувати, як повторення матеріалу, підсумок уроку, теми.
 Кидаючи м’яч, учень називає термін. Той, хто його спіймав, розкриває зміст терміна так, щоб утворилося речення. Кидає м’яч наступному, називаючи новий термін.
 Приклад.
  Варіації – музична форма, в якій музична тема повторюється з деякими змінами.
   Романс – одноголосий вокальний твір із інструментальним супроводом.



. Знайди пару.
За допомогою цієї гри можна закріплювати або перевіряти  знання учнів з вивченої теми.

 Клас поділено на 2-3 групи. Кожна група отримує листівки із запитаннями і відповідями на них. Перемагає та група, яка швидше добере відповіді до запитань.





Знавці мистецтва.
Учням надається можливість знайти відповідності між музичними творами


Знайди зайвого.
 І варіант.
Учитель надає три-чотири  поняття ( терміни, назви творів, прізвища композиторів, художників тощо). Діти мають визначити, яке  з поданих понять зайве.
   Приклад.
   Пісня – мелодія – лібрето – вірш.
   Кантата – оповідання – хор.
   Лисенко – Ревуцький – Гоголь – Гулак-Артемовський.
Таку ж  роботу можна проводити,  використовуючи портрети композиторів, репродукції тощо.  



Гра «Кубики» (з буквами). Дитина кидає кубик і на букву, що випала, має назвати музичний термін. 

Гра «Музичний рибалка». Музичні терміни записуються на кольорових рибках. Учні з акваріума витягують рибу і пояснюють термін. Хто не може пояснити, кидає рибу в акваріум. Кращий той, хто наловив більше риби. 

Ритмічна гра «Естафета». Дві команди стають у колони. Останній у колоні тихенько постукує ритм по плечу того, хто перед ним, - так передається ритм аж до першого учасника. Перший учасник біжить до дошки і записує на ній ритмічний рисунок, який йому передали. Виграє та команда, яка швидше і точніше відтворить рисунок. 



Гра «Світлофор». Лічилкою вибирається учень регулювальник, який, піднімаючи, то червону, то жовту, то зелену картку, подає сигнали учням, як виконувати пісню. Є кілька варіантів цієї гри: 1. На зелений колір світлофора діти притупують, на жовтий – проплескують, на червоний – іде тактування.
 2. Завдання світлофора можна змінювати. На зелений сигнал – співати вголос, на червоний співати – «про себе», на жовтий – мовчати.
 3. Учні діляться на 2-3 групи. Співати починає одна група, далі продовжує та, на яку показує регулювальник. Ця гра розвиває увагу, ритмічний та мелодичний слух.
4. Учні діляться на 3 групи. Перші співають, як киці, другі, як собачки, треті, як корівки. Співають по черзі ті, на кого вказує вчитель.


Немає коментарів:

Дописати коментар